Hälsokällan Zakrisdal

Gruppträning i Zakrisdal


Att träna tillsammans i grupp är både roligt och peppande! Hos oss finns ett varierat utbud av gruppträning för alla åldrar.

Extra viktigt att vi i dessa tider fortsätter röra på oss för att må bra. Vi erbjuder gruppträning i små grupper i en stor lokal, med bra möjligheter att hålla rekommenderat avstånd.

Aktuellt schema hittar du här och på vår Facebooksida får du dagsfärsk information om passen.


Passbeskrivningar

Familjeträning

Kom och träna tillsammans hela familjen. Vi blandar stationsövningar med lek där vi jobbar upp både puls och svett.


Parträning

Träna med din partner, din bästa vän eller varför inte en arbetskollega. Här arbetar vi med övningar där vi använder varandra som redskap för att bygga upp styrka och kondition.


Tabata

Högintensiv träning med egen kroppsvikt för kondition och styrka. En tabata är en serie av 8 intervaller där du utför 20 sekunder ansträngning följt av 10 sekunders vila. En tabata tar 4 minuter. Instruktören sätter ihop flera block inklusive uppvärmning/ nedvarvning/ stretch.


Dance

Kom och dansa loss till olika låtar med olika steg till varje låt. Instruktören sätter sin prägel på passet genom att använda olika dansstilar och dansinfluenser.


Senior Dance

Enkla danssteg till varierande musik- och dansstilar.


Full body training

Högintensiv träning med egen kroppsvikt för kondition och styrka.


Teknikträning längdskidor

Teknikträning på längdskidor och enklare vallningstips. Hålls på Tuggelite skidstadion på Skåreberget.

Löpning distans

Löpning i prattempo. Vi använder oss av våra fina omgivningar både genom terräng och på mindre stigar eller vägar, oftast på mjukt underlag. Instruktören ger tips på löpteknik och fokus ligger på kondition och uthållighet.


Senior tabata

Konditionsträning med egen kroppsvikt för styrka och kondition. En tabata är en serie av 8 intervaller där du utför 20 sekunder ansträngning följt av 10 sekunders vila. En tabata tar 4 minuter. I vår Senior tabata utför vi ca 5 intervaller. Instruktören sätter ihop flera block inklusive uppvärmning, nedvarvning och stretch.


Löpning intervall

Högintensiv intervallträning varvat med återhämtning. Fokus på syreupptagningsförmåga och uthållighet.


Paddla säkert kurs

Få grundläggande kunskaper som krävs för bra paddling på egen hand. I en trygg och säker miljö med erfaren instruktör får du möjlighet att utforska Vänerhavet från en kajak.


Kajak Tema

Upplev att paddla i mindre grupp. Utforska vårt fina deltasystem och känn friheten.

Yoga - Ashtanga

En fysisk och flödande yoga med positioner, asanas, hämtade från Ashtangayogan. Fokus ligger på andning och närvaro men du tränar även styrka, rörlighet och balans. Passar både vana utövare och nybörjare.


Spinning

Effektiv och medryckande konditionsträning med hjälp av motionscykel. Vi har olika passupplägg som intervaller, distans och olika teman.


Yoga - dynamisk

En dynamisk yoga som influeras och inspireras av olika stilar och där lekfullhet blandas med djupa andetag i en mix av bekanta övningar. Alla kan vara med utifrån sina egna förutsättningar.


Spinning för nybörjare

En introduktion till dig som aldrig testat spinning tidigare. Vi går igenom cykelinställning och tekniker så att du blir mer säker och bekväm på cykeln. Efter genomgången kör vi ett kortare konditionspass på cykeln.


Hitta ut i skogen

Vill du lära dig mer om karta och kompass, exempelvis för svampturen eller för att hitta kontrollerna vid orientering? Här har du möjlighet att få grundläggande kartkunskap och träna på lättare orienteringsbanor. Tryggt och säkert tillsammans med en erfaren instruktör.